Jan 6, 2012

Panta rhei.. všetko plynie...

A najmä čas. Vzhľadom na to, že musím v krátkom čase stihnúť toho viac než dosť (posledné skúškové, diplomovka, štátnice a práca), spravila som si láskavosť a prečítala som počas Vianoc zopár kníh a blogov o minimalizme a time-manažmente. Zišlo sa. Pochopila som, že konzistentnosť sa vypláca v mnohom, ale v tejto oblasti ešte viac, najmä ak je potrebné si pred spaním sadnúť a naplánovať ďalší deň, či týždeň, varenie alebo upratovanie. A kde je ešte "voľný čas" na stretká a seba ani nehovorím :). Aby som to skrátila a niečo z tohto vzišlo i pre Vás, ponúkam tipy, ktoré sa mne doposiaľ osvedčili:

1. vstať ráno o pol hodinu skôr
(iba pre info 182 hodín ročne - 23 pracovných dni navyše)
2. plánovať si podvečer nasledujúci deň 
(zahrnúť pracovné priority, osobné stretká i vybavovačky) 
3. používať time-blokery v elektronickom kalendári
(Microsoft Outlook mám ja)
4. nezabúdať na zdravie a pravidelne jesť
(áno, áno, snažím sa, tuto sú rezervy, najmä s raňajkami)
5. spánok je základ
(už len sa naučiť, koľko je komu dosť, tak aby bol ok)
6. oddeliť si čas na nič-nerobenie 
(hudba, film, prechádzka, lakovanie si nechtov a tak:)
7. naplánovať si jedálny lístok na týždeň
(revolúcia, namiesto filozofovania čo variť som varila)
8. delegovať zodpovednosti
(zistila som, že som vďačná, ak na nákup pôjde Muž)
9. hovoriť častejšie nie
(čas je krátky, vážme si ho cennými vecami)
10. nemať televízor je skutočne základ.

Toto som robila len posledné dva týždne a už viem, že chcem pokračovať. Odporúčam. Ak máte ďalšie triky, tipy na knihy alebo podobné praktiky, určite ocením ak sa podelíte :).

Prajem Vám pekný čas,
Tina

No comments:

Post a Comment